Wednesday, May 2, 2012

Kelantan Vs Sime Darby FA CUP Final

Tahniah gua ucapkan kepada Sime Darby dan Kelantan FA, Kelantan akhirnya berjaya melangkah ke Final Piala FA lagi skali deh.. Manakala Sime Darby, wa salute lu bro, berjaya membenam kegoan salah satu pasukan Pantai Timur yang terkemuka, bukan calang-calang pasukan boleh mengalahkan Terengganu yang dibarisi oleh ramai pemain kebangsaan dan bekas pemain kebangsaan luar negara.

Bagi Terengganu dan Kedah, dont worry bebeh, aku respek korang, tetap menunjukkan mutu yang sangat baik, walaupon Terengganu dikritik dan dikutuk hebat oleh peminat dan penyokong mereka, Kedah pula mendapat pujian yang melambung sekali pon mereka kalah, bukan senang untung mengalahkan gergasi merah putih pantai timur Kelantan tatkala mereka mempunyai barisan pemain yang kesemuanya on top, baik kesebelasan utama mahupun pemain simpanan, apa lagi dengan pemain import mereka Mat Godar yang begitu cermerlang sejak kebelakangan ini.

Tetapi yang paling menarik perhatian aku adalah Sime Darby, semenjak MPPJ mencipta sejarah memenangi piala malaysia, kini pasukan berstatus kelab Sime Darby bakal melakar sejarah untuk memenangi Piala FA, dan yang paling penting aku harap pihak pengurusan Sime Darby bijak menguruskan pasukan mereka supaya tidak jadi pasukan kelab hangat2 tahik ayam seperti pasukan Proton FC, KL Plus FC, Naza FC dan Kesura FC yang akhirnya terpaksa menarik diri daripada menyertai M-League akibat kekurangan dana dan bengkrap.

Harap2 lepas ni Sime Darby dapat bina stadium bolasepak mereka sendiri sebagaimana yang mereka telah rancangkan, tak perlu la grand2 sangat.. dapat yang berkapasiti 10k pon dah ok, memandangkan kelab masih lagi baru dan fan base mereka pon taklah sekuat state fa yang lain, dan yang penting, tak yah ada trek atau balapan tau tau... Okeh... Cau cincau lu...

No comments:

Post a Comment