Friday, May 4, 2012

Pahlawan Merah Menyembelih 12 Ekor Singa


Akhirnya, satu kepuasan yang tak terhingga malam ni, pergh.. memang puas hati pabila melihat 12 ekor singa-singa tambak johor disembelih 3-0.


Walaupon pada separuh masa pertama Kelantan mendominasi 51% permainan tetapi singe-singe lapar juga tak kurang hebat mengasak the fortress dengan 6 percubaan tepat berbanding the red warriors dengan hanya 3 percubaan tepat berjaya dihasilkan, dan Apek sememangnya layak dinobatkan sebagai penjaga gawang no 1 Harimau Malaya, jika beliau tidak bermain pada malam ini, kemungkinan besar gawang kelantan telah dibolosi beberapa kali oleh ancaman singe-singe lapar 12 ekor seberang tambak Johor.

Paling merugikan seawal 3-4 minit permainan, Mat Yo gagal menyempurnakan sepakan penalti, huhu, tu la pengajaran kepada penyokong-penyokong Kelantan yang selama ini pernah mengutuk dan menghina Mat Dar yang hanya berjaya meyumbat goal penalti sebelum beliau kini telah bangkit untuk memberikan persembahan terbaik beliau di AFC Cup dan FA Cup.

Akhirnya Kelantan berjaya membuka jaringan pada minit 73 menerusi hantaran lintang cantik oleh Mat Yo dan disempurnakan dengan baik oleh S. Chanturu melalui sepakan gunting yang menerjah masuk kesebelah kanan gawang goal singe lapor dan gagal diselamatkan oleh penjaga goal mereka.

Kelantan menambah derita 12 ekor singa melalui Paan melalui lorongan cantik dari Piya yang melihat ruang kosong terbuka luas dihadapan lalu Paan menyumbat masuk dengan tendangan sungkit yang menarik untuk menewaskan GK singe.

Kemudian pada minit ke 85, S. Chanturu sekali lagi melorongkan umpanan kepada Rizal untuk dirembat kencang ke gawang singe, manakala GK singe hanya mampu terpaku bisu dan kelu tanpa dapat berbuat apa-apa untuk menyelamatkan gawangnya.

Malam ini satu permainan dan perlawanan yang sangat menarik, dari kedua-dua pasukan, tetapi Kelantan yang dikatakan kepenatan telah membuktikan bahawa mereka masih layak untuk memburu gelaran juara Liga Super sekaligus memberikan tekanan kepada 12 ekor singe.

No comments:

Post a Comment